1) Baimel et al. (společně s Evou Kundtovou Klocovu a Martinem Langem) ověřovali hypotézu existenčního zabezpečení ve 14 polích. Ukazují, že materiální nezabezpečenost je asociovaná s větší oddaností vůči moralizujícím božstvům a zároveň predikuje nižší oddanost vůči tradicím lokálních božstev.
2) Vardy et al. (společně s Evou Kundtovou Klocovu a Martinem Langem) zkoumali genderové rozdíly v náboženské oddanosti ve 14 polích. Zjistili, že tento rozdíl překračuje svět křesťanských představ a praktik spojených s moralizujícími bohy, přičemž muži jsou více oddaní lokálnějším božstvům.
3) Purzycki et al. (společně s Evou Kundtovou Klocovu a Martinem Langem) testovali asociaci mezi vírou v nadpřirozené činitele a jejich inherentním zájmem o lidskou morálku. Zjistili, že lidé nenáhodně indikují, že lokální božstva se zajímají o trestání krádeží, vražd a podvodů.
4) Eva Kundtová Klocová, Martin Lang, Peter Maňo, Radek Kundt, and Dimitris Xygalatas na Mauriciu použili freelistová data, aby rozlišili různé představy o duších. Zjistili, že čarodějnická víra a praktiky jsou asociované s vyšší pravděpodobností porušování pravidel v ekonomické hře.
5) Při studiu Candomblé a křesťanské víry v Brazílii Soler et al. (společně s Martinem Langem) zjistili, že křesťanský bůh je vnímán jako nejvíce moralizující, přestože víra má omezený dopad na chování v ekonomické hře. Oddanost Ogumovi byla asociovaná s vyšší podporou pro domácí skupinu.
6) V závěrečném článku, který reflektuje celý projekt, Purzycki et al. (společně s Martinem Langem) diskutují omezení a problémy v designu a provedení projektu, aby pomohli budoucím badatelům při vedení projektů o podobné velikosti.
Ronald Fischer, Joshua Conrad Jackson, Tanya Luhrmann, Rebekah Richert a Kim Sterelny okomentovali jak tento článek, tak budoucnost kognitivního a evolučního studia náboženství.
Odpověď od Purzycki et al. (společně s Martinem Langem) speciální dvojčíslo uzavírá.
Všechny materiály a dataset ze všech polí jsou veřejně přístupné pro další bádání.