Nákladné signály vyvolávají větší důvěryhodnost, když se používají v náboženských prostředích, jako jsou poutě

V experimentální studii publikované v European Journal of Social Psychology Radim Chvaja, Martin Lang a kolegové ukazují, že náboženské *nákladné* signály jsou efektivnější než sekulární signály při komunikaci důvěryhodnosti náboženským/sekulárním přijemcům.

7. 8. 2023

Graf č. 1 z článku Chvaja a kol.

Předchozí výzkum ukázal, že náboženské nákladné signály zvyšují důvěru a spolupráci. Autoři studie však byli první, kdo experimentálně otestoval rozdíl v tomto efektu mezi náboženskými a sekulárními signály. Aby toho dosáhli, autoři provedli sérii pěti studií využívajících pouť do Santiaga de Compostela jako nákladný signál oddanosti. Zjistili, že poutníci zakládají svou poutnickou identitu na fyzické námaze a že (dálkoví) poutníci/turisté jsou vnímáni jako důvěryhodnější, zejména pak v náboženském kontextu.

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1002/ejsp.2975


Více článků

Přehled všech článků

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info